Datum/Tid
Date(s) - 07/11/2016
20:00 - 21:45
Kategorier
Anmälan görs här: Anmälan– Läs noga för att undvika missförstånd.
Diskussion
Gå med i facebook gruppen “Assetto Corsa Sverige” (länk: https://www.facebook.com/groups/530951250348899/) för info och allmän diskussion (dock inte ett krav).
Server: VGP – Virtual Grand Prix | GT4 Clubsport | MR ABCN
Lösen: vinter2017
Sök på “VGP” så hittar ni servern.
Poängtabell/varvtider/statistik mm: Lapstat
Teamspeak: ts.vgp.se, läs mer här: http://www.vgp.se/teamspeak/. Inte ett krav, men gör det enklare att kommunicera.
Kval inför Race-day
Om fler förare än 32 är intresserad av att deltaga gäller att de snabbaste 32 förarna under veckan har företräde till servern tills kl 20:05. Efter detta får de resterande förarna utanför topp 32 joina server i mån om plats. Se allas varvtider här: Lapstat
Race-day
20:05 Joina server innan denna tid, annars har en annan tillåtelse att ta din plats. Teststarter.
20:15 – 20:30 Kval
20:30 – 21:00 Race 1
21:00 – 21:15 Paus 10 min. Omvänd startordning baserat på resultatet från race 1. Uppropning av placering för respektive förare (under kvaltiden). Restart session (kvaltiden), kör ett varv och korsa målinjen i samma position. Detta är din startposition i race 2. Använd den inbyggda chatten “Python chat” så att du ser när du blir uppropad.
21:15 – 21:45 Race 2
Tävlingstillfällen
Banorna i grundspelet stödjer vanligtvis endast 24 depåplatser, vi kommer dock köra med utökade depåplatser till totalt 32 st och då behöver alla ladda ned en liten mod som finns att ladda ned här: http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/kunos-tracks-with-extra-pit-boxes-1-7.28132/.
7 november – Vallelunga: 15 varv
14 november – Brands Hatch GP: 17 varv (Dream Pack 3)
21 november – Imola: 14 varv
28 november – Spa: 11 varv
5 december – Mugello: 13 varv
12 december – Nurburgring Endurance: 3 varv (Dream Pack 1)
Bil
Porsche Cayman GT4 Clubsport. Denna kräver att man köpt Porsche Pack 1.
Regler
Se fliken regler. Minorating körs på servern. Detta är en programvara som ger betyg på ens körning, krockar man mycket får man dåligt betyg, t.ex. D. Kör man som vanligt utan att krocka bör man vara placerad i A eller B. Har man hoppat ned till D och vill köra upp sig är det snabbaste sättet att köra några varv nära många bilar utan att krocka.
Poängsystem